maandag 1 juni 2009

Gelukscarrousel

Dit berichtje is voor alle ‘virtuele’ vrienden op facebook. Want ook ik heb me laten verleiden door deze nieuwe wereld en heb deze week een account aangemaakt. Het was, zoals meestal, een impulsieve beslissing. Eentje waarvan ik enkele uren daarna al dacht dat ik het beter niet had gedaan. De nacht die volgde op het aanmaken van deze account was doordrongen van paniekaanvallen: ” Het is te snel, het is allemaal nog niet goed genoeg!”

Anderzijds zal het nooit goed genoeg zijn. Tot die conclusie ben ik nu gekomen en ik hoop dat ik deze visie voorop kan blijven stellen en de moed mag blijven vinden om door te gaan. Het is als het ware een missie die ik mezelf opleg. Want hoe het ook zij, het schrijven kan ik niet loslaten. Het kruipt door mijn aders, brengt me uit evenwicht en weer in balans, is de rode draad in mijn leven.

Ik, die buiten een enkeling, nog nooit aan iemand iets heeft laten lezen, stelt zich nu open als een kwetsbare bloem voor mensen die ze nog nooit heeft gezien of ontmoet. En eerlijk gezegd voelt dat een beetje raar, onvertrouwd zelfs. Anderzijds heb ik ondervonden dat er in deze virtuele wereld heel wat leuke, interessante mensen zijn die de moeite waard zijn om beter te leren kennen. Ik leer van hen en ze prikkelen al mijn zintuigen zodat mijn creativiteit zich verder kan ontwikkelen.

Daarom wil ik hen bedanken. Want in deze vluchtige, haastige maatschappij is doorklikken naar een onbeduidende blog niet evident. Het kost tijd, moeite.
Waar in de echte wereld vaak de meest onheilspellende berichten onze harten bereiken en het lijkt alsof alles door verzuring wordt aangetast, ben ik diep ontroerd door de openheid en vriendelijkheid die ik hier vind. Het is alsof ik, samen met hen, op de gelukscarrousel zit en er elke dag iemand bijkomt die alle passagiers laat delen in de vreugde, kennis en bagage die hij/zij met zich meedraagt. Ze brengen allemaal kleine zakjes geluksstof mee die door het draaien van het rad neerdwarrelen over iedereen.

Ik apprecieer dit enorm en hoop dat ik jullie niet teveel teleurstel. Deze bloem moet nog een beetje groeien, heeft water en veel zonlicht nodig. Misschien kunnen jullie me daarbij helpen.

Liefs Lily

PS: Heel veel dank gaat uit naar ‘Atalante Alwaysruns’ die me al een aantal interessante ‘friend suggestions’(om het in facebooktermen uit te drukken) heeft toegestuurd of anderen mijn naam heeft doorgegeven. Ik vind het ongelooflijk wat ze doet.

“And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt. “
Sylvia Plath

2 reacties:

Jan zei

Lily, natuurlijk interesseert het mij heel erg jou te mogen/kunnen volgen via je blog.
Waar wacht je trouwens nog op om een volgend stukje te plaatsen?

Milla zei

:-)

Aangenaam!

 
Lily's world. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino