vrijdag 29 mei 2009

Horoscoop

Eén ding moet je weten. Ik hecht normaal geen belang aan horoscopen. Ik vind het gewoon grappig om het af en toe te lezen en toespelingen te maken op het lot dat me voor die week vooropgesteld is. Maar vandaag lijkt het stukje tekst dat mijn aandacht trekt, verdacht veel op een verdomd juiste voorspelling.

Ik zou vandaag heel emotioneel zijn waardoor het contact met mijn medemensen minder soepel verloopt. Dit terwijl ik van mezelf vind dat ik nogal sociaal aangelegd ben en dit toch één van mijn betere kwaliteiten zou moeten zijn. Behalve vandaag dus. Met andere woorden, ik zou beter mijn mond houden.

Ik heb inderdaad al de ganse dag het gevoel dat alles zo stroef verloopt. Ik geraak niet uit mijn woorden, laat dingen vallen, moet zelfs toegeven dat ik vandaag ook niet bijster verdraagzaam ben. Het stralend mooie weer is altijd een motivatie om af te spreken met vrienden of te BBQ’en maar vandaag lukt het me niet. Ik heb zelfs de neiging om mezelf terug te trekken en even van deze wereld te verdwijnen.
Terwijl de overgrote meerderheid op een terrasje zit te genieten van de zon, vallen mijn ogen dicht van vermoeidheid maar mijn koppig karakter weigert toe te geven aan de genadeloze slaap die zich van mijn lichaam meester maakt. Om me uit de dip te halen waar ik blijkbaar in zit, probeer ik vrienden op te bellen maar ik kan niemand bereiken. Hoe zieliger kan het nog worden?

Het zal wel één of andere speling van het lot zijn waardoor ik even moet stil staan bij mezelf, nadenken en tot rust komen, waarschijnlijk ook wat slaap inhalen. Er zal dus niets anders op zitten. Voor diegenen die dit als eerste tekst lezen op mijn blog, bied ik nu al mijn grootste excuses aan. Het is een niet zo’n goede dag (je ziet, ik probeer nog steeds positief te blijven)

Ik hef het glas wijn en hoop op beter uren of een nieuwe dag. Het noodrantsoen (bestaande uit aardbeien en chocolade) staat al klaar mocht wijn alleen niet genoeg zijn. I’ll be allright! Of heeft die horoscoop nu gezorgd voor een self-fulfilling prophecy?

Liefs Lily

0 reacties:

 
Lily's world. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino